Re:live 2009

Interesująca konferencja zapowiada się w przyszłym roku w Melbourne (strasznie daleko, niestety): “Media Art History 09, Re:live” . Jak piszą organizatorzy: “The event follows the success of the two previous Media Art History conferences, re:fresh (Banff 2005) and re:place (Berlin 2007). The conference series is an initiative of Leonardo/ISAST (International Society for Art, Science and Technology) whose International Advisory Committee will publicise the event and referee papers.” Chairs piastują: dr Paul Thomas oraz prof. Sean Cubitt. Rok temu uczestniczyłam jako słuchaczka w konferencji berlińskiej w 2007 roku i rzeczywiście jest to przedsięwzięcie gigantyczne, trzy dni wypełnione od rana do wieczora, 10 paneli oraz kilka bardzo interesujących imprez towarzyszących, jak eventy w TESLA Media>Art>Lab czy wystawa “From Spark to Pixel” w MArtin-Gropius-Bau. Podczas tak dużej konferencji nie sposób wziać udział we wszystkich zdarzeniach, zwłaszcza, kiedy panele rozgrywają się równolegle. Ponieważ dotarłam z jednodniowym opóźnieniem, praktycznie cały pierwszy dzień odpadł, ale i tak udało mi się wysłuchać kilku bardzo inspisrujących wystąpień. Te najbardziej interesujące to wykład Siegfrieda Zielińskiego (“On Deep Time Relations Between Arts, Sciences and Technologies – Questioning the Established Concepts of Media”), referat Michaela Darrocha (z którym spotkałam się zresztą na konferencji w Montrealu) i Janine Marchessault (“Anonymus History as Methodology: The Collaborations of Sigfried Giedion, Jacqueline Tyrwhitt, and the Explorations Group”), Erkki Huhtamo (“Intercultural Interfaces: Correcting the Pro-Western Bias of Media History”), Cynthii Ward (“Minding Realities: Geometries of Cultural Cognition”) czy Kristofera Gansinga (“Humans Thinkng like Machines – Incidental  Media Art in the Swedish Welfare State”). Szczególnie odświeżającycm zdarzeniem był natomiast patafizyczny performance konferencyjny Briana Reffina Smitha (“Hijack! How the Computer Was Wasted for Art”), którego grę natychmiast zresztą podchwyciło audytorium. Zastanawiałam się, jak zostałoby przyjęte zblendowanie papierowej wersji referatu na którejś z naszych konferencji:-) Poszczególne abstrakty są zresztą dostępne w archiwum, ale niewiele powiedzą o atmosferze całego zdarzenia, które odbywało się w znanym mi z innych wydarzeń (raczej muzycznych) Haus der Kulturen der Welt w Berlinie.

Konferencję berlińską współorganizował Danube University w Krems i z razji badawczych zainteresowań tego ośrodka wiele referatów mieściło się w ramach nowego podejścia badawczego , uprawianego głównie w Europie i znanego jako archeologia mediów. Więcej na ten temat już wkrótce, mam nadzieję.

2 thoughts on “Re:live 2009

  1. Bardzo dziękuję, właśnie tych linków nie mogłam odnaleźć w swoich zasobach, a pamiętam, że kiedyś tam zaglądałam.

    Like

  2. No to jeszcze moje 3 grosze – malpawalewska rules 🙂
    Otóż w sieci znajduje się dość wyczerpujące sprawozdanie z tego wydarzenia, sporządzone przez pracowitych jak mrówki studentów MediaArt History na uniwersytecie w Krems. Gdyby ktoś był ciekaw, to podaję link na nettime.org:

    http://www.nettime.org/Lists-Archives/nettime-see-0802/msg00001.html

    oraz moje własne sprawozdanie z panelu poświęconego ZSRR i Rosji na mediaarthistory.org:

    Click to access review_p8_Walewska.pdf

    (możecie się pośmiać z mojego angielskiego 🙂

    Pozdrawiam!

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s